SHOPPING powered by pioniri
main_img_blog_trendovi

POTROŠAČKI TRENODVI

Decembar. Mesec svođenja računa za proteklu godinu, novogodišnjih odluka i office žurki. Decembar je takođe i krajnji trenutak da se pozabavimo trendovima za novu godinu. Šta sve možemo da očekujemo od domaćih potrošača u 2019.? Predstavljamo vam 5 top trendova, kao i njihove implikacije za brendove i kompanije.

01 Brendovi na ispitu

Izvadite dva lista iz sredine! Šalimo se! Ipak, nije šala to da su potrošači sve informisaniji i da neće propuštati priliku da podrobno istraže i preispitaju vaš brend online, kao i konkurentske. Posebno obratite pažnju na kutke Interneta u kojima potrošače vrebaju kratke horor priče o lošem potrošačkom iskustvu. Shvatamo - ko radi taj i greši, ali će tek način na koji ćete se postaviti pred ovakvim izazovom svedočiti o tome ko ste vi zapravo. Iskoristite ovu priliku da zasijate.

02 Digitalno iskustvo = mobilno iskustvo

Većina potrošača digitalni sadržaj doživljava na mobilnim uređajima, što nam daje konkretne smernice o tome kako sadržaj koji delimo treba da bude „upakovan“ tako da ispoštuje ograničenja, ali i iskoristi benefite mobilne tehnologije. Potencijal za involviranje potrošača (consumer engagement) je visok i brendovi koji uspeju da ga kapitalizuju će trijumfovati. Potrošači žele celovit i autentičan doživljaj, a nema boljeg načina da im se približite nego kroz uređaje koji su postali njihova produžena svest. Neka vas nose sa sobom, svuda.

seo

03 Velika očekivanja

Velike kompanije koje dolaze na domaće tržište donose ne samo novine u profesionalnom smislu, već i ozbiljna ulaganja u marketing (barem prema kriterijumima domaćeg tržišta). Očekivanja domaćih potrošača, u skladu sa tim – rastu, ne samo u smislu marketinga i komunikacije sa potrošačima, već i u komercijalnom smislu. Potrošači očekuju da se kompanije više nego ikada bore za njihovu lojalnost. Dobre vesti: u ovu borbu se ne mora ući sa astronomskim budžetima. Pažnja je ono što se ceni, ali ponekad jednostavno zaboravimo na to.

04 Storytelling iz 1001 noći

Oni koji se ne mogu (ili ne žele) takmičiti u domenu cena, moraće da ponude nešto drugo – a to je, prema nadolazećim trendovima - smisao. Sve dok potrošačima možete da ispričate autentičnu, iskrenu, sirovu, relevantnu priču o vašem brendu i proizvodu, ali i o njima samima - u igri ste.

U moru ponuda i sadržaja, kojima su izloženi u svakom trenutku, izdvojiće se one koje „pogode pravu žicu“. Za ovakav pristup, razume se, morate jako dobro ne samo poznavati, već i istinski razumeti svoje potrošače. I ne zaboravite – vi niste sopstvena ciljna grupa.


text-img

05 Pioniri trendova

Potrošači sve češće diktiraju trendove, a većina brendova se trudi da ih isprati. I to je sasvim u redu. S druge strane neki, vanredni brendovi započinju trendove (ili anti-trendove) koji kao groznica zahvataju celu zajednicu, državu ili čak svet. Opet je suština u tome da nisu potrebna ogromna ulaganja, dovoljna je jedna smela i relevantna ideja (lako je reći!). Potrošači su gladni iskustava koja će ih bar malo promeniti na bolje, a kompanijama je lakše nego ikada da im to i pruže, bar što se tiče logistike. Ideja je već sasvim druga stvar, ali vredi.