HRANA powered by frikom
main_img_blog_trendovi

Gotova tura – idemo opet!

Internet nam je omogućio da se trendovi šire brže nego ikad. Neki trendovi menjaju naš odnos prema okruženju, a trendovi u hrani su trendovi koji menjaju naš odnos prema nama samima.

Ovo su 3 globalna trenda u hrani u kojima je Srbija među vodećim zemljama:

1. Domster (Domaćin ft. Hipster)

Na “zadnja vrata”, ali da, u svetu nastaje trend gde dugogodišnji potrošači sada postaju mali proizvođači mesnih delikatesa. Kod nas je to već osetno primetno, pa se stare i dugo godina nekorišćene pušnice, opet dime. Lagano postaje i stvar prestiža biti “domaćin”, da imaš svoju pršutu, šunku, kobasice, slaninu. Svoj ajvar. Svoju zimnicu. Svakako se uz to rakija i vino „taman“ popiju.

S obzirom da je ovaj trend kod nas odavno zastupljen, da li to znači da smo mi, u ovom slučaju, trendseteri?

2. Punomasno

Nakon brojnih naučnih istraživanja i brojnih ekspertiza, hvala Bogu, konačno je opet trend jesti punomasne mlečne proizvode. Jer je zdravije. I ukusnije. Mnogo. Kada razna pravila balansirane ishrane promovišu masti, onda je to - to! Zar ne?

Nekada je slanina bila obavezna ujutru. Pre doručka. Na prazan stomak.

seo

3. Zdrav(ij)a hrana

Prisustvo bezglutenskih proizvoda, kao i proizvoda sa manje šećera ili bez šećera u 2016. je povećano za 60% u odnosu na 2015. godinu.

Prognoza je da će do kraja 2017. godine, s obzirom na rast broja proizvoda ove vrste, svaki supermarket imati ceo raf, od početka do kraja, sa isključivo ovim namirnicama.

text-img

Nekada se hleb jeo od kukuruza. Slatkiši se zaslađivali samo medom.

Rejbanke i Pršuta. Starke i Ajvar. Analizirajući trendove hrane, proizvoda i načina ishrane današnjih stanovnika Zemlje, lako možemo doći do zaključka da trend ima svoj geometrijski oblik.

Trend je oblika kruga.