DIZAJN powered by pioniri
main_img_blog_trendovi

DIZAJN TRENDOVI 2018.

Šta nas čeka iza dizajnerskog ćoška ove godine i u kom smeru se brendovi menjaju u svetu gde je vizuelni identitet pola uspeha, istražićemo u 10 novih/starih trendova koje očekujemo u 2018. godini.

01 Pantone Ultra Violet boja godine

Pantone Institut je za boju 2018. godine proglasio Ultra Violet – kako tvrdi boju inventivnosti i imaginacije. Pod oznakom PANTONE 18-3838, Ultra Violet je boja koja komunicira misterije kosmosa, ali i otkrića koja su izvan nama poznatog. Dakle boja budućnosti prema Pantone Institutu je boja koja je trend sada.

02 Više 3D vizuala, više 3D tipografije

3D dizajnirani projekti, koji su oduvek bili tu, samo su postali bolji i jednostavniji za izradu. Sa vrtoglavim porastom digitalnih umetnika, studija, stilova i uz mnoštvo dostupnih softvera kojima se relativno brzo ovlada, ovakav vizuelni prikaz će biti sve prisutniji u advertajzingu.

Ova godina nam sigurno donosi i sve bolje 3D tipografije na vizualima, koja je tretirana i napravljena kao realni objekat i tako složena u kompozicije koje deluju kao apstraktne skulpture ili predmeti raznih tekstura. Primena ovog trenda je sve češća animirana 3D tipografija i na web stranicama.

seo

03 Prirodni luksuz

Izgleda da je vreme sivog betona i neuglednih sivih kamenih površina za nama. Kao narastajući vizuelni trend za 2018-tu, Shutterstock je uočio motiv mermernih površina, kao i lux efekat mineralnih talasa. Naime, potraga za ovim stilom fotografija je skočila preko 200% u poslednje vreme na ovom stocku.

04 Fotograf-dizajner

Sećate se farbanja žutog voća u roze, in real life? Ili listova monstere koji upadaju u kadar, a nigde traga od džungle? Ulepšavanju setova bliži se kraj. Kako se i sama struka dizajna integrisala u druge i postala multidisciplinirana, fotografi su postali dizajneri i vice versa.

Već neko vreme na ovom polju sudaraju se realizam, sirovost neobrađene fotografije i kolažne veštine dizajnera, u konceptualni realizam.

Fotografija koja iz njega proizilazi će definitivno biti sve privlačnija, posebno sada kada se sve više sumnja u kontent brendova i njegovu istinitost, pa žudimo za prizorom koji nam će nam pokazati ikrenost koja možda nedostaje čak i u svetu kreative.

05 Futureready identiteti

U trenutku kojim vladaju mobilni uređaji, postalo je neizbežno za brend da ima responsive minimalistički sveden logo, ili čak naizgled 3D logo, vektorski napravljen i izveden kao svg grafika prividnog 3D efekta. O animiranim logoima smo pisali početkom prošle godine i na tom polju se promenila samo njihova zastupljenost na web stranicama i tv reklamama, koja je sada jako velika. Javlja se i upotreba saturisanih tonova na logoima, što ih čini primetljivijim i finijim.

Jedan po jedan, stari dobro poznati brendovi podležu promenama i kroz godinu dana će verovatno svi biti futureready, bar po pitanju vizuelnog identiteta.

06 Brend fontovi

Fontovi namenski pravljeni za određeni brend ili web stranicu su rastući trend. Da li su to handscript fontovi zalutali iz prethodne godine, ili novi svedeni i do tančina projektovani fontovi - nismo više limitirani time da moramo da imamo web font koji ima još hiljade brendova. Tu su i izlomljeni, distortovani i animirani fontovi, raštrkani natpisi po celom ekranu, sve u cilju većeg diverziteta brendova koji sada imaju mogućnost da se još više personalizuju oko svoje delatnosti i ideje iza koje stoje.

07 Duoton vizuali

Za duoton kolorni kod primenjen na razne atraktivne načine se predviđa da će biti jedan od većih dizajn trendova za 2018. Ova stara print tehnika je oživela sada na digitalnim medijima zahvaljući lakoći njene izvedbe danas. Široka mogućnost primene ovog trenda je moguća zahvaljući njegovoj kompatibilnosti sa semi-flat dizajnom.

text-img

08 Flat + depth + gradient

Dodavanje izgleda dubine na vektorski flat dizajn se pokazalo kao jako reprezentativan način da se plasira proizvod ili modernizuje jednostavni web dizajn ili aplikacija, unapredi neki post da izgleda primamljivije. U pitanju je dodavanje realnih objekata sa senkom na ravne površine, nekad gradijente, stvarajući tako iluziju dubine unutar vizuala, a cilj je da dati objekat izgleda opipljivo i realno. Ovaj pravac u potpunosti podržava i pozadine sa gradijentom kao i minimalistički, čist dizajn, što ga čini čestim odabirom među brendovima za vizuale širom društvenih mreža. Kad smo kod gradijenta, očekivali smo da će ga zameniti njegovi duotonski naslednici, ali oba pravca nalaze svakodnevnu primenu u industriji dizajna.

09 Storytelling kroz animaciju

Kroz mobilne aplikacije, interakciju sa softverima i sajtovima, na LED bilbordima, animacija je postala uobičajen komunikacioni format. Ono što je bolje u odnosu na prošlu godinu je sve veća upotreba animacije na društvenim mrežama i njen dosadašnji razvoj. Animacija je uznapredovala i to je donelo nove kreativne načine da prezentujemo kako proste, tako i komplikovane i teško razumljive informacije.

Pokreti i tok same animacije su postali daleko harmoničniji i prirodniji. Na ovaj način, content postaje zanimljiviji i može da pruži više nego statičan post.