DIGITAL powered by pioniri
main_img_blog_trendovi

8 DIGITAL MARKETING TRENDOVA ZA 2018.

Posle prenaduvanih VR priča, i prvih “baby" AI koraka u godini za nama, da se okrenemo digitalnoj realnosti našeg regiona i trendovima koji će oblikovati komunikacije sa potrošačima 2018. Digitalni marketing je sve veći, kao i očekivanja svih nas, ali trendovi su tu ako ništa da ispratimo i ne propustimo ono najbolje od njega.

01 Fokus na digitalni marketing

Sve više kompanija i brendova će svoju pažnju i resurse usmeriti na digitalnu komunikaciju kao noseću, jer je digital postao više od kanala. Brendovi su postali svesni promena navika korisnika i njihove konzumacije medija, ali i rezultati na kraju govore u prilog isplativosti digitalnih kampanja i komunikacije. Granica između online i offline je izbrisana kod mnogih potrošača, pa zašto bi ona postojala kada su u pitanju komunikacija sa njima i marketing budžeti.

02 Storyji će pojesti instagram, Instagram Facebook?

U prvoj polovini 2017. zabeležili smo neočekivani broj korisnika Instagrama kod nas, a u 2018. godini očekujem još veći rast broja korisnika ove mreže. Za neke mlađe ciljne grupe Instagram je već primarna društvena mreža, i pre Facebooka. Ovom uspehu umnogome je doprinelo uvođenje Story formata, kao i ostalih funkcionalnosti koje su uvedeni po uzoru na Snapchat.

seo

03 Chat bot manija

Chat bot je prva ozbiljnija upotreba AI tehnologije kada su u pitanju komunikacije. Iako je ova tehnologija uopšte u “baby fazi”, videćemo prve male, a značajnije korake u njenom korišćenju u komunikaciji, a među prvim kao chat asistenti mnogih brendova.

04 Influenseri - must to have

Usled mnogih okolnosti, a među njima i novi Facebook News Feed koji se desio samim početkom 2018. godine, influenseri će imati veći značaj nego ikada. Nijedan ozbiljan brend 2018. neće moći bez njihove pomoći, jer prema nekim podacima content influensera ima čak 5-10 puta bolji engagement rate od brenda.

text-img

05 Web content, ako mora

U godini za nama primećena je stagnacija što se tiče većih web content projekata. Da li su brendovi preusmerili digitalne budžete ili im web content na sopstvenim kanalima nije bio u fokusu, ali ne očekujem značajniju promenu ni u 2018.

06 Optimizacija sadržaja

Nakon brojnih izmena algoritama na vodećim mrežama, optimizacija i umešno krafotvanje sadržaja namenski za svaku mrežu biće pola posla ili ti uspeha u social media komunikaciji.

07 Digitalni vašar

Srpska digitalna industrija, a kao deo veće, advertajzing industrije, postaje sigurno sve veći digitalni vašar. Dakle svega za svakoga, šareno, veselo, ali ništa ozbiljno. Valjda i otuda što se u naletu potražnje za digitalnim uslugama svi osećaju kadri da naprave “običan fejsbuk post”. Što opet onemogućava ozbiljan razvoj i usavršavanje digitalne industrije kod nas.

08 Novi display formati, da li?

Industrija je najavila veliku promenu početkom godine kada su u pitanju display formati - novi IAB portfolio oglasnih formata. Ali kako je sve na nivou samoregulacije, videćemo koliko će domaća industrija imati snage da se nosi sa tom promenom ili će se ona desiti pod pritiskom posledica neprihvatanja realnosti.